De 2e start - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Hermien en Jan Kamphuis - WaarBenJij.nu De 2e start - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Hermien en Jan Kamphuis - WaarBenJij.nu

De 2e start

Door: Herjan

Blijf op de hoogte en volg Hermien en Jan

07 Juli 2011 | Spanje, Ponferrada

Marta y Josep Maria,
Gracias por vuestro buen recibimiento en España. Esperamos veros en Barcelona el proximo año, cuando vayamos con nuestra autocaravana.
Con mucho cariño nos despedimos Hermien y Jan.

6/7 Van Velden naar Foncebadon, 1750 km.
Gistermiddag vetrokken we om 13.30 u en behalve bij Parijs konden we lekker doorrijden. Rond 21 u heeft Nicole voor ons een slaapplaats geboekt bij Poitiers, waar wij om 22.30 u waren. Vanochtend vertrokken we om 7 u en 17.15 u hadden we de resterende 900 km afgelegd. In Foncebodan werden we hartelijk ontvangen en we kregen een borrel om op Gerhard te toasten.
We krijgen weer de 2 persoons kamer om ons rustig op morgen voor te kunnen bereiden. De auto blijft hier staan.

7/7 Van Focebadon naar Ponferrada, 28 km.
Direct een advies voor iedereen die na 2,5 week onderbreking weer zo´n wandeltocht wil oppakken: doe dit niet vanuit een bergdorpje. Eerst moeten we zo´n 110 m klimmen en daarna 1000 m dalen. Dat vinden de spieren en gewrichten geen leuke start. Vooral de knieen van Jan, maar ook van Hermien protesteren heftig.
We lopen door een heel mooi gebied en starten met een zeer koude wind, zodat wij er de jassen bij aantrekken. Na 2 km zijn we bij het Cruz de Ferro waar we onze stenen achterlaten, die we 3 maanden hebben meegesjouwd. Al heel lanf is het gebruik om hier stenen, die een last symboliseren, neer te leggen. We hadden ons van deze plek iets meer voorgesteld. Het was er zeer koud, net licht en wellicht zijn wij nog niet in de juiste stemming. Er is een grote parkeerplaats voor bussen en auto´s alsof het een touristische attractie is.
Onderweg leren we weer veel nieuwe pelgrims kennen en om 14.30 u zijn we over.

Hartelijke groeten van Herjan.

• 07 Juli 2011 - 18:06

Ben & Ineke:

Wandelen is mijn lust en leven,
    Herjan, veel kracht en alles wat nodig is
    voor de laatste etappes....succes

• 07 Juli 2011 - 19:32

Maarten Kamphuis:

Ik ben trots op jullie, en dank namens Gerhard voor de proost. Ik drink er nu een op jullie. :)

• 07 Juli 2011 - 20:52

Jan Joosten:

Goed dat jullie weer op pad zijn. Wij zullen jullie blijven volgen. Veel wandelplezier en veel succes gewenst.

• 07 Juli 2011 - 22:08

Ria Kamphuis:

Toch weer een mooie afstand gelopen, succes en ik denk aan jullie.
    groetjes Ria

• 07 Juli 2011 - 22:33

Betty:

Heel erg goed dat jullie weer onderweg kunnen zijn.
    Heel veel succes verder.
    Groetjes, Betty.

• 08 Juli 2011 - 07:21

Lea:

Veel wandelplezier de laatste kilometers geniet ervan wij leven elke meter met jullie mee
    Succes Lea

• 08 Juli 2011 - 07:48

Truus, Piet Vosbeek:

Prima dat het wat beter gaat met de broer van Hermien. Fijn dat jullie weer onderweg zijn. Bergje op bergje af. Niet klagen maar dragen. Sterkte met de voortzetting.

• 08 Juli 2011 - 09:45

Mariet En Lei:

Jan en Hermien
    Fijn dat jullie weer onderweg zijn ,doe rustig aan en zoals ze in Afrika zeggen jullie hebben de klok -wij hebben de tijd .neem die tijd en geniet er van.
    groetjes Mariet en Lei

• 08 Juli 2011 - 12:36

Kees P.:

Hallo Herjan,
    Fijn dat jullie weer begonnen zijn aan het eindtraject en ik hoop dat alles verder goed verloopt. Geen last gehad van Tourverkeer?
    Ga er maar weer tegenaan en ik kijk alweer uit naar jullie volgend verslag.
    Veel succes en de groeten van Kees

• 08 Juli 2011 - 14:40

Kees En Annie:

Het lijkt ons ook heel moeilijk om de draad weer op te pakken
    Maar doorzetters zoals jullie, lukt dat natuurlijk
    Jullie krijgen er vast weer steeds meer plezier in
    Goeie reis en veel succes
    Groetjes

• 08 Juli 2011 - 17:39

John:

Zo, Ans doet even een jullie wel bekend klein meisje in bad en bed. Kan ik even bij de PC en jullie succes met de laatste etappes wensen !! Geniet er van.

• 08 Juli 2011 - 20:00

Jos En Anne-riet:

Hoi Jan en Hermien,
    We hopen dat jullie het ritme weer snel kunnen hervinden, het het ritme van de pas en het ritme van het denken.
    We wensen jullie veel mooie ontmoetingen, en als je het woord splitst, moet er niets, neem de tijd en geniet van jullie afsluitende 200 km.

• 08 Juli 2011 - 20:55

Gerrie:

Vanmiddag naar Genooi ,kapelletje gewandeld Pitje aangestoken en wat gepreveld voor jullie!!Hou je taai voor de laatste km.Wij duimen voor jullie !!

• 09 Juli 2011 - 06:58

Monique Severijnen:

Bedankt voor jullie lieve kaart!
    Veel sterkte en wandelplezier deze laatste etappes. Op weg naar het eind doel zal het steeds drukker worden, maar dat kijkt me ook wel wat hebben. Groetjes, Monique

• 09 Juli 2011 - 17:58

Eugene En Donja:

Ultreija i susseija, steeds hoger steeds verder. Zo schreef Jeroen Gooskens ooit op een kart voor mij. Ik wens het jullie ook toe en alles mag, niets moet. Groetjes en veel plezier.