Santiago de Compostela en dan? - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Hermien en Jan Kamphuis - WaarBenJij.nu Santiago de Compostela en dan? - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Hermien en Jan Kamphuis - WaarBenJij.nu

Santiago de Compostela en dan?

Door: Herjan

Blijf op de hoogte en volg Hermien en Jan

17 Juli 2011 | Spanje, Santiago de Compostella

Gisteren hebben we een buskaartje gekocht om weer richting Foncebadon te komen. Morgen om 8 u vertrekt de bus.
Toen we terug liepen, hebben we wat gedronken bij een restaurant, waarvan de eigenaar Nederlands bleek te spreken. We moesten zijn hele bedrijf bewonderen: bar, cafe, keuken en restaurant en hij bood ons nog een drankje aan. Door zijn enthousiaste verhalen, ook over zijn jonge wilde jaren, zijn we 's avonds terug gegaan om echt Galicisch te eten. Het was heerlijk!

Vandaag is het onbestemde gevoel van gisteren gebleven. Nu zijn we er en wat dan? We hadden het natuurlijk al eerder gehoord en gelezen, maar we hebben het nu zelf ondervonden: niet het gaat niet om het einddoel, maar om de weg, de Camino zelf.

Voor diegenen die 1 cent per km willen sponsoren, maken we de balans op. De weg van Velden naar Santiago de Compostela, zoals wij die gelopen hebben, is 2377 km. Dit laat zich makkelijk afronden, is het niet?
We hopen dat velen willen bijdragen, want het ziekenhuis in Tanzania kan het heel goed gebruiken.

Bedankt voor alle mooie reacties, we worden er stil van.

Groetjes Herjan

• 17 Juli 2011 - 18:00

Hans En Door :

DRiewerf hoera het is jullie dan toch gelukt wat zal dat een voldoening geven en nu maar weer naar het ritme van voor de Camino? wie zal het zeggen ! hartgrondig gefeliciteerd.

• 17 Juli 2011 - 19:18

Marie-José.:

Dag Hermien en Jan,
    Bestemming bereikt zegt "mijn Tom" dan. Voor jullie is dit wel een bijzondere bestemming en het moest nu gebeuren!! Goed gedaan zeg.
    Ja, en nu dan......???
    Koester de goede gevoelens en probeer ze vast te houden en dan komt alles goed!!! Ik wens jullie een goede terugreis en tot kijk in Velden.

• 18 Juli 2011 - 07:05

Ursula Und Helmut:

Wir verstehen Eure Gefühle und Gedanken gut - und was jetzt? Wir sind seit 10 Tagen zurück aus Santiago und erleben, was wir theoretisch wussten: der Camino ist ein Weg hinaus aus unserem Alltag, hinaus aus unserem "Netz", in das unser Leben eingebunden ist und er führt auch wieder dahin zurück. Aber wir kehren anders zurück als wir gegengen sind - bereichert mit vielen Erlebnissen und Erfahrungen.....
    Wir wünschen Euch, dass Ihr behutsam zurückfindet...und Euch und den Menschen die auf Euch warten gut begegnen könnt!
    Herzliche Grüße von

Ursula und Helmut

• 18 Juli 2011 - 12:16

Elly En Harm:

Hermien en Jan, gefeliciteerd met het behalen van jullie einddoel.
    Logisch dat de toon van deze mail nu wat anders is als de vorige; het beroemde/beruchte zwarte gat. Je hebt je doel bereikt en dan.......

Gelukkig is er het ziekenhuis in Tanzinia wat mee kan profiteren. Wij willen graag meedoen.
    Toy, toy. toy en heel veel groetjes,

Elly en Harm

• 18 Juli 2011 - 12:21

Ria:

Super!!!
    Wat omschrijven jullie je gevoel en dankbaarheid goed, ontroerend
    gr Ria en de rest van de fam.

• 18 Juli 2011 - 12:39

Kees P.:

hallo Jan en Hermien,
    En dan nu afkicken van al dat lopen en dat zal wel heel erg moeilijk zijn. Doe het voor de rest maar rustig aan want er is tij zat in het leven en dan kunnen jullie gewrichten ook weer een beetje bijkomen. Ik zal de reisverslagen wel missen en mischien tot ziens in Nederland.
    Groeten en nog veel plezier , Kees

• 18 Juli 2011 - 12:41

Marianne :

In één woord: GEWELDIG. Wat een PRESTATIE!
    Wat een doorzettingsvermogen.
    Proficiat met het behalen van het einddoel.
    Ik heb genoten van jullie foto's en verhalen.
    Vr. groet, Marianne

• 18 Juli 2011 - 18:29

Hennie En Bernadet:

Enorm proficiat met het behalen van het gestelde doel. En nu uitrusten?

• 18 Juli 2011 - 19:22

Jan Joosten:

Proficiat, petje af!!!
    Moest vandaag nog een aantal keren aan jullie uitspraak denken. Het gaat niet om het einddoel maar om de weg ernaar toe. Een parallel met het leven is snel gemaakt.
    Goede reis terug.
    Groet,
    Jan

• 19 Juli 2011 - 11:33

Mariet En Lei:

Proficiat met het behalen van het reisdoel.
    Jullie hebben een lange weg gemaakt en zijn nu waar je heen wilde .Ik heb ook een lange weg gemaakt maar een hele andere dan jullie maar ergens is hij ook te vergelijkenen .
    Als je op dat pad loopt besef je hoe rijk je eigenlijk bent en dat wil je vast houden en ben je dankbaar dat het zo loopt,daarom zeg ik geniet verder door van al het mooie om je heen ook hier in Velden kun je dat vinden en zeker thuis bij je kinderen en kleinkinderen dan is dat zwarte gat snel weer een kleurrijk geheel.
    groetjes Lei en Mariet

Groetjes

• 20 Juli 2011 - 18:47

Henk En Jeanny:

Hallo Hermien en Jan,
    Geweldig! Wat een prestatie. dat jullie dit volbracht hebben.

• 23 Juli 2011 - 12:00

Henk En Hannie:

Proficiat, wat een geweldige prestatiie!!!
    Wat een levenservaring hebben jullie opgedaan! We wensen jullie goede reis terug naar Velden.

• 24 Juli 2011 - 10:04

Marta & Josep Maria:

Dears,

Later, but receive our CONGRATULATIONS, and explain that you arrive in the day of my birthday, tne vest day to arrive to Santiago.

Hope to see you soon,

M & JM

• 24 Juli 2011 - 10:08

Marta & Josep Maria:

Dears,

What we need to do for give you de money for the 2.377 Km.

Waiting for your answer,

M. ad JM