We pakken de draad / de Camino weer op. - Reisverslag uit Foncebadón, Spanje van Hermien en Jan Kamphuis - WaarBenJij.nu We pakken de draad / de Camino weer op. - Reisverslag uit Foncebadón, Spanje van Hermien en Jan Kamphuis - WaarBenJij.nu

We pakken de draad / de Camino weer op.

Door: Herjan

Blijf op de hoogte en volg Hermien en Jan

05 Juli 2011 | Spanje, Foncebadón

Twee weken geleden kregen wij het bericht dat Gerhard, Hermien´s broer, stervende was en wij vlogen met spoed naar huis. Wij hebben fijn met elkaar kunnen praten, samen gehuild en samen gelachen. Na een paar kritieke dagen, blijkt Gerhard taaier dan hij zelf dacht en hij krabbelt langzaam weer overeind. Hij en wij allemaal beseffen dat hij een zeer zwak hart heeft, maar ook dat het nu kennelijk nog niet zijn tijd is.

Na hier in Nederland letterlijk rondgedoold te hebben, willen wij nu eerst onze tocht naar Santiago de Compostela afmaken. Om flexibeler te zijn, vertrekken we vandaag weer vanuit Velden per auto naar het bergdorpje waar we gestopt zijn: Foncebadón. Donderdagmorgen hopen wij weer verder te gaan met onze Camino.

Wij willen jullie bij deze heel hartelijk bedanken voor de vele lieve , hartverwarmende reacties en wij zullen jullie weer op de hoogte houden van onze belevenissen.

Hartelijke groeten van Herjan.

• 05 Juli 2011 - 09:23

Maarten Kamphuis:

Ik vind het top dat jullie verder gaan! Ik wens jullie een goede tocht, en veel inspiratie en ruimte. Ontzettend bedankt voor alle zorgen van de afgelopen tijd, jullie zijn toppers.

Enjoy the camino.. "de weg van de gewone mensen" zoals het in het boek van Paulo Coelho genoemd wordt.

groet Maarten.

• 05 Juli 2011 - 09:36

Sef En Gé:

Hermien en Jan, heel veel succes en geluk met de voortzetting van jullie camino en het zou helemaal mooi zijn als het goed met Gerhard blijft gaan.

• 05 Juli 2011 - 09:46

Debbie:

Lieve Hermien en Jan,

Bedankt voor alle hulp en zorg de afgelopen weken. Ik hoop dat jullie een heel mooi vervolg hebben van jullie tocht, en dat jullie ook weer aan genieten toekomen tijdens de mooie wandelingen.

Liefs, Debbie

• 05 Juli 2011 - 09:52

Mia Schoonbrood:

Alle respect voor julie beiden.
    Lieve groeten, Mia

• 05 Juli 2011 - 10:01

Eugene En Donja:

Hoi luitjes, veel succes met het verdere ronddolen in spanje. Op t eind start dan het ronddolen in de rest van je leven. Warme groet.

• 05 Juli 2011 - 10:40

Marta & Josep Maria:

Dears,
    If we underestand well the translation from dutch to Spanish (Google) it seems that you continue.
    Well, well, you are welcome to the spains another time. We are so glad, and... you could eat octopus and drink Albariño in Melide.
    Love,
    Marta and Josep Maria

• 05 Juli 2011 - 11:25

Henk En Hannie:

Wat kan het toch vreemd allemaal lopen in je leven. Fijn dat het nu weer wat beterder gaat met Gerard. Kan me voorstellen dat je niet je draai kunt vinden als je weer thuis bent , je doel is nog niet bereikt. We wensen jullie alle voorspoed met hervatting van jullie
    pelgrimage. Veel liefs.
    henk en Hannie.

• 05 Juli 2011 - 11:45

Gerard Staals:

Goed dat je de draad dit jaar nog op kunt pakken. Succes met de laatste paar honderd kilometer!

• 05 Juli 2011 - 13:16

Judith Kamphuis:

Lieve Hermien en Jan, wat heerlijk om te lezen dat jullie je avontuur voortzetten! Bedankt voor alles de afgelopen weken, en heel veel succes en plezier gewenst!
    Liefs Judith

• 05 Juli 2011 - 16:12

Leo En Tonnie:

Fijn dat het weer wat beter gaat met je broer Hermien.
    Met die gedachten kunnen jullie van de laatste honderden kilometers nog meer genieten.
    Veel succes.

• 05 Juli 2011 - 17:01

Ans:

The road ahead is empty
    It's paved, with miles of the unknown
    Whatever seems to be your destination
    Take life the way it comes,
    take life the way it is...

xxx, @

• 05 Juli 2011 - 17:01

Hans En Door:

wat fijn dat het leven altijd nog een verassing in petto heeft!hele goede laatste loodjes aan jullie toegewenst.

• 05 Juli 2011 - 17:18

Caroline:

Hel veel sterkte gewenst en Gerard loopt met jullie mee, in zijn gedachten en beeldvorming.
    Laat 't jullie goed gaan en sterkte.

• 05 Juli 2011 - 18:46

Joep En Will:

Lieve Hermien en Jan,
    Wat fijn dat jullie nu de draad weer oppakken. Thuis blijven afwachten heeft geen zin, voor Gerhard niet en ook niet voor jezelf.
    We wensen jullie mooie laatste weken toe met weer veel mooie ontmoetingen!

• 05 Juli 2011 - 19:00

Henk Van Gestel:

Wat fijn om te horen dat het met jouw broer weer de goede kant op gaat. Jullie terugkomen heeft hem misschien wel erg gesterkt. Ik vind jullie twee kanjers en wens jullie danook veel sterkte en vooral plezier toe bij het vervolg van jullie tocht.
    Jullie zullen nu wel vleugels krijgen ....

groetjes
    Henk , Bas en Truus van Gestel.

• 06 Juli 2011 - 08:15

Wil Raeijmaeckers:

Hoy fijn dat jullie de draad weer oppakken. Nieuwe start en nieuwe gezichten en nieuwe verhalen. Ik heb vorige week de film "the way" van Martin Sheer gezien over de camino. Voor een wandelaar geeft deze een aardig beeld. Ik wens jullie nog een fijne camino.
    Groet Wil

• 06 Juli 2011 - 10:01

\kees P.:

Hi Hermien en Jan,
    Fantastisch dat jullie de draad weer oppakken na de moeilijke afgelopen 2 weken en ik hoop dat jullie nog veel plezier zullen hebben in de laatste loodjes en ik wacht weer op jullie verslagen.
    Groeten, Kees

• 06 Juli 2011 - 10:16

Irene Vd Bekerom:

Wat geweldig dat jullie weer verder gaan.
    Veel plezier met het voltooien van de tocht, jullie verdienen veel respect!

• 06 Juli 2011 - 14:39

Kees En Annie:

Geweldig!!!
    Véél succes
    Groetjes

• 06 Juli 2011 - 19:54

Will En Anne-Marie:

Succes met de laatste etappe van jullie reis.

• 06 Juli 2011 - 20:16

Monique En Hans :

Hallo Jan en Hermien,
    Heel veel succes, en geniet ervan! En nog bedankt voor de attentie. Hopenlijk over enkele weken een vrolijkere thuiskomst. Tot schrijfs.

• 06 Juli 2011 - 20:23

Jacques De Nevers:

Bonjour "TIC et TAC". Je suis heureux pour vous de savoir que vous avez repris le chemin. Je vous souhaite bonne chance et a bientôt à Nevers.
    J'attends de vos bonnes nouvelles
    ULTREIA

JACQUES

• 07 Juli 2011 - 10:51

Zusje Ria:

Hoi Hermien en Jan,
    Gde reis gehad en nu een goede start? Ik hoop dat de herstart goed lukt. Heel veel succes!!!

• 07 Juli 2011 - 20:00

Jan En Toos Theelen :

Jan en Hermien.
    Wat fijn dat jullie de reis weer voort kunnen zetten en dat het weer wat beter gaat met Hermiens broer.
    Wij wensen jullie succes en een goede reis.
    Groetjes Jan en Toos