Abrupt einde van onze Camino - Reisverslag uit Foncebadón, Spanje van Hermien en Jan Kamphuis - WaarBenJij.nu Abrupt einde van onze Camino - Reisverslag uit Foncebadón, Spanje van Hermien en Jan Kamphuis - WaarBenJij.nu

Abrupt einde van onze Camino

Door: Herjan

Blijf op de hoogte en volg Hermien en Jan

21 Juni 2011 | Spanje, Foncebadón

19/6 Van Villadangos del Paramo naar Astorga, 26 km.
Vol goede moed beginnen we vanmorgen weer aan onze dagelijkse trip. Met Hermiens knie gaat het gelukkig beter en we lopen iets rustiger dan we gewend waren en we pauzeren vaker.
Rond 7.30 u ontbijten we en we kiezen ervoor om de kortse variant over asfalt te lopen. Zo kunnen we het ritme constant houden en hoeven we geen kuilen en stenen te ontwijken. Ook scheelt het 3 km in afstand en dat is mooi meegenomen.
Vlak voor Astorga kijken we via de hoogvlakte Paramo prachtig de omgeving in, maar dat betekend dus wel klimmen. Om 13 u zijn we bij de herberg. De kathedraal en de omgeving is een pracht en praal.

20/6 Van Astorga naar Foncebadon, 28 km.
Het loopt vandaag als vanouds. Nauwelijks knieklachten en het tempo zit er vanzelf weer in. We moeten vandaag flink klimmem, zo'n 520 m. We lopen in een van de mooiste natuurgebieden van de camino. Prachtige vergezichten afgewisseld met lopen door de bossen. om 12.30 u zijn we in het bergdorpje waar een paar jaar geleden nog de verwilderde honden leefden, die van het dorpje bezit hadden genomen toen de laatste bewoners vertrokken waren. Nu bestaat het dorpje nog uit ruines en pelgrimsherbergen. Het uitzicht is er groots en wijds.
Rond 15 u komt het telefoontje waar we sinds 4 weken al bang voor waren: Gerhard, Hermiens broer, gaat zo snel achteruit dat hij afscheid wil nemen. Dankzij onbekende Spanjaarden,familie en vrienden is binnen een paar uur de terugreis geboekt voor morgen.
Onze camino houdt hier voorlopig op, we hebben nu andere prioriteiten.

21/6 Terug naar Nederland.
Om 3.45 u worden we naar het vliegveld van Leon gebracht en we vliegen via Madrid, Palma de Mallorca terug naar Dusseldorf. Daar worden we opgehaald en dan rijden we vanavond met de camper naar Twente om afscheid te nemen van Gerhard.

We melden ons later weer.

Herjan

• 21 Juni 2011 - 10:27

Ben & Ineke:

Wij wensen jullie heel veel sterkte in deze moeilijke momenten.
    groetjes

• 21 Juni 2011 - 10:38

Mia Schoonbrood:

Hermien en Jan,
    Ik wens jullie alle sterkte toe bij het afscheid de komende dagen.
    liefs, Mia

• 21 Juni 2011 - 10:38

Mia Schoonbrood:

Hermien en Jan,
    Ik wens jullie alle sterkte toe bij het afscheid de komende dagen.
    liefs, Mia

• 21 Juni 2011 - 10:56

Maartje Rovers:

Veel sterkte gewenst...

• 21 Juni 2011 - 10:56

Mariet En Lei:

Hermien en Jan
    We wensen jullie alle sterkte toe de komende tijd en denken aan jullie.
    groetjes

• 21 Juni 2011 - 11:03

Harry En Cobi:

Jammer maar noodzakelijk.
    Sterkte en hopelijk kunnen jullie de missie later afmaken.

• 21 Juni 2011 - 11:34

Kees P.:

Hermien en Jan,
    Veel sterkte in deze moeilijke tijd en maak er maar het beste van.
    Groeten, Kees

• 21 Juni 2011 - 11:39

Eugene En Donja:

Wij wensen jullie veel sterkte op dit extra moeilijke stukje van de weg.

• 21 Juni 2011 - 11:44

Marianne:

Heel veel sterkte!
    Ik denk aan jullie!
    Groeten Marianne

• 21 Juni 2011 - 11:49

Caroline:

Jammer dat jullie wandeltocht zo
    moet eindigen, maar zoals jullie al zeggen "er zijn prioriteiten".
    Alle sterkte gewenst en we denken veel aan jullie en Hermien's familie de komende tijd.

• 21 Juni 2011 - 11:59

Leo En Tonnie:

Jan en Hermien, heel veel sterkte gewenst de komende tijd.

• 21 Juni 2011 - 12:25

Anneke En Nol:

Wat een dramatisch einde.

• 21 Juni 2011 - 13:31

Sef En Gé:

Heel veel sterkte Hermien en Jan. Het zal niet gemakkelijk zijn; wij denken aan jullie

• 21 Juni 2011 - 13:52

Leo En Louise :

Wat een triest en plotseling eind van jullie reis naar het mooie doel. Sterkte en ook een goede tijd gewenst bij het afscheid van Gerhard.

• 21 Juni 2011 - 14:49

Marij Broeseliske:

Ik wens jullie heel veel sterkte met dit moeilijke moment.

• 21 Juni 2011 - 14:59

Elly En Harm:

We worden er stil van.
    Heel veel sterkte; voor jullie maar natuurlijk ook voor Hermiens broer Gerhard en zijn familie.

Groetjes,
    Elly en harm

• 21 Juni 2011 - 15:22

Marjan & Ton:

Sterkte. Wij denken aan jullie.

• 21 Juni 2011 - 15:33

Truus En Wiel:

Hermien en Jan,
    Ook wij wensen jullie heel veel sterkte de komende dagen.

Groetjes, Truus en Wiel

• 21 Juni 2011 - 15:45

Sawadee:

Beste Hermien en Jan,

Jammer dat jullie de wandeltocht (voorlopig) hebben moeten onderbreken. Wij wensen jullie veel sterkte in deze moeilijke tijden.

Sterkte,

Kim Nooyens
    Sawadee Reizen

• 21 Juni 2011 - 16:35

Gerard Staals:

Soms zijn dingen echt belangrijk, en moet al het andere wijken. Zoals nu. Veel sterkte!

• 21 Juni 2011 - 17:26

Will En Anne-Marie:

Hermien en Jan,

Veel sterkte met dit gedeelte van jullie pelgrimage.

• 21 Juni 2011 - 19:14

Gerrie En Pierre:

herjan ,dit is een moeilijke route voor jullie en Fam.Wij leven met jullie verder.Veel sterkte!!!!

• 21 Juni 2011 - 19:43

Richard Geurts:

Veel sterkte in deze tijd

• 21 Juni 2011 - 21:32

Marijke:

Ik heb grote bewondering voor wat jullie tot nu toe gepresteerd hebben en wens jullie en jullie familie veel sterkte met deze waarschijnlijk zwaarste etappe!

• 21 Juni 2011 - 21:49

Jan En Toos Theelen:

Hermien en Jan,
    heel veel sterkte bij het afscheid de komende dagen.
    Voor jullie en jullie Fam.

• 22 Juni 2011 - 12:13

Gonny En WIEL :

Hermien en Jan
    Heel veel sterkte de komende tijd. Groetjes

• 22 Juni 2011 - 12:17

Joep En Will:

Heel veel sterkte in deze moeilijke dagen, in gedachten zijn we bij jullie!

• 22 Juni 2011 - 12:24

Marie-José.:

Hermien en Jan,
    Verdrietig dat jullie nu ineens een heel ander pad te bewandelen hebben........deze weg kun je echter maar één keer doen!! Ik wens jullie en de hele familie Kamphuis heel veel kracht toe in deze moeilijke tijd.

• 22 Juni 2011 - 13:12

Leo En Gerda:

Hermien en Jan, Heel veel sterkte en moed voor jullie en je familie.Plannen moeten soms abrupt veranderen en daar is ook moed voor nodig. Wij denken aan jullie.Welgemeende groeten van ons.

• 22 Juni 2011 - 14:03

Alexander Flos:

veel sterkte gewenst de komende tijd

groetjes de flosjes

• 22 Juni 2011 - 14:56

Martin En Dori:

Wij volgen jullie al een poosje.
    Wij wensen jullie heel veel sterkte toe de komende tijd.

• 22 Juni 2011 - 14:56

Hannie En Frank:

Wat een einde van deze prachtige reis.
    Veel sterkte.

• 22 Juni 2011 - 17:49

Irene Van Den Bekero:

Hebben jullie reis met veel interesse gevolgd..het leven valt niet te plannen.
    We wensen jullie heel veel sterkte; alle opgedane mooie energie kunnen jullie goed gebruiken. Nogmaals veel sterkte, Martin en Irene van den bekerom

• 22 Juni 2011 - 18:44

Truus Verspay:

Hermien en Jan heel veel sterkte voor de komende tijd.jullie zijn in mijn gedachte. met een hatelijke groet

• 22 Juni 2011 - 20:56

Maartje Poels:

Beste Jan en Hermien,
    wat een vreselijke rede om deze reis te moeten afbreken.
    Maar Compostella gaat nergens heen. Jullie gaan deze reis later vast voltooien.
    Nu zijn er belangrijkere zaken: heel veel sterkte!

• 23 Juni 2011 - 11:44

Monique Severijnen:

Hermien en Jan heel veel sterkte in Holland met het afscheid van je broer.

Ik lees met plezier elke keer jullie verslag en leef met jullie mee maar had tot nu toe nog niet gereageerd.
    Heb zelf een moeilijke tijd achter de rug waarin ik afscheid heb moeten nemen van mijn vader. Ben er nog steeds kapot van en nu ik dit bericht lees leef ik extra met jullie mee. Het doet zo´n pijn. Heel veel sterkte! liefs, Moique

• 23 Juni 2011 - 12:19

Betty:

het afscheid zal jullie veel verdriet doen : veel sterkte!

• 24 Juni 2011 - 09:07

Hans En Door:

Wij wensen jullie en jullie familie heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

• 25 Juni 2011 - 11:45

Eugenie:

Hermien en Jan,

Alle sterkte en moed toegewenst voor deze moeilijke route

Groetjes,
    Eugenie

• 29 Juni 2011 - 19:17

Dears,

If you remember the days that we spent together, we talked about that the "CAMINO" is really inside us. Remember that, we are still thinking on it.
    Marta and Josep Maia

• 29 Juni 2011 - 19:17

Marta and Josep Maria

• 29 Juni 2011 - 19:18

Marta and Josep Maria

• 05 Juli 2011 - 11:49

Annie En Arie:

Hallo Hermien en Jan .
    Wat een vervelende situatie wel fijn dat jullie zo snel naar nederland terug konden, en dat het met je broer weer iets beter gaat. Ik geloof dat jullie er nog wel veel plezier aan beleven.
    Ik ben zondag 3 JULI WEER OMA GEWORDEN VAN EEN KLEINDOCHTER SENNA ZEVEN POND EN ALLES GOED.

NOG VEEL WANDEL PLEZIER EN IK HOOP DAT JE BROER HET NOG EVEN VOLHOUD.