En soms zit het echt tegen,... - Reisverslag uit Villadangos del Páramo, Spanje van Hermien en Jan Kamphuis - WaarBenJij.nu En soms zit het echt tegen,... - Reisverslag uit Villadangos del Páramo, Spanje van Hermien en Jan Kamphuis - WaarBenJij.nu

En soms zit het echt tegen,...

Door: Herjan

Blijf op de hoogte en volg Hermien en Jan

18 Juni 2011 | Spanje, Villadangos del Páramo

16/6 Van Bercianos de Real Camino naar Mansilla de las Mulas, 27 km.
Naar een kleine hap vertrekken we weer om 6 uur en ontbijten om half acht onderweg. Het is half bewolkt en een heerlijke wandeltemperatuur.
We lopen een lange eentonige weg tussen de graanvelden, die alleen wordt onderbroken door een viaduct, een spoorwegovergang en twee kleine dorpjes. Om 12 uur zijn we bij de gemeenteherberg, die een half uur later haar deuren opent. Het leuke is nu dat we onder het wandelen steeds weer de zelfde gezichten zien. De karavaan van onbekenden krijgt langzaam maar zeker namen en dat doet goed. Samen onderweg , samen naar ogenschijnlijk hetzelfde doel.

17/6 Van Mansilla de las Mulas naar Leon, 19 km.
Vandaag een lange dag waarop alles anders liep dan gepland. Blijkbaar hebben we gisteren iets verkeerds gegeten en we moeten letterlijk van toilet naar toilet lopen. Daarnaast begint na 2 km de rechterknie van Hermien pijnlijk te worden en na nog 3 km lijkt het bijna niet meer te gaan. We vertikken het om een taxi te nemen en lopen met een tempo van 2,5 km per uur door. We korten de geplande afstand met 7 km in en om 12.15 u zitten de resterende 19 km erop. Gelukkig is er plek bij de herberg van de Bendictessen.
's Avonds heeft Hermien de knie laten masseren, maar het blijkt meer rheuma dan spierpijn te zijn. Hopenlijk gaat het morgen beter. De bezichtiging van Leon zal moeten wachten tot een andere keer. Naast de masseur, hebben we alleen de schoenmaker gezien die gratis een paar naden van de schoenen van Hermien heeft gestikt.

18/6 Van Leon naar Villadangos del Paramo, 20 km.
Vanmorgen gaat het een beetje beter met de knie en we gaan rustig op weg. We kiezen de korte variant vlak naast de autoweg en na 20 km zijn we zeer tevreden met het resultaat en stoppen we. Morgen zien we weer verder, maar we hebben er alle vertrouwen in dat extra rust zal helpen.

Iedereen weer bedankt voor de vele reacties en de hartelijke groeten,

Herjan

• 18 Juni 2011 - 10:19

Thea:

Hoi Hermien en Jan,
    met jullie doorzettingsvermogen wordt dit zeker geen schipbreuk lijden in het zicht van de haven.
    Maar je zult er wel even aan moeten wennen dat je het was rustiger aandoet de komende dagen.
    Dat komt niet zo in jullie ocabulair voor, us dat is wennen.
    Hiermee wend ik jullie veel sterkte,

Groetjes
    Thea

• 18 Juni 2011 - 11:19

Chil:

Hallo Jan en Hermien,
    met jullie doorzettingsvermogen ben ik er van overtuigd, dat de eindstreep wordt gehaald. Het is een mooi avontuur en ik ga straks een bijdrage storten t.b.v. het goede doel.

veel groetjes

• 18 Juni 2011 - 11:41

Leo En Louise :

Dag Hermien en Jan,
    Met bewonering lezen wij zo nu en dan jullie reisverslag. Jullie zijn echte volhouders en vinden telkens weer een oplosiing voor de dagelijkse probleemtjes. Blijf gebieten.

Veel plezier en succes,
    Leo

• 18 Juni 2011 - 13:01

Ans:

Met een pijnlijke knie is 20 km bijzonder veel, hoor. John weet er over mee te praten en voelt zelf al bijna weer het ongemak. Petje af, Hermien ! Oh, nee, hou maar op, is beter met de zon !
    Succes, X

• 18 Juni 2011 - 13:33

Kees En Annie:

De knie van Hermien is toch wel geweldig
    Na wat rusten en massages doet hij het weer
    We hopen dat jullie geluk mogen hebben tot in Santiago
    Tot nog toe doen jullie het fantastisch
    Sterkte en succes

• 18 Juni 2011 - 14:26

Kees P.:

`Hi,
    Wat jammer van de problemen met de rheuma van de knie van Hermien en ik vind het zeer moedig dat jullie gewoon doorgaan, alleen in een lager tempo maar verder gaat alles goed neem ik aan. Nog veel wndelplzier en tot het volgende verslag.
    Groeten, Kees

• 18 Juni 2011 - 14:37

Ria Vosbeek:

Hallo Hermien en Jan bedankt voor jullie mooie reisverslag , ik vind het heel knap wat jullie doen en ik lees het verslag met plezier , ik hoop dat Hermien niet te veel last meer heeft van haar knie, de foto's zien er ook heel mooi uit ,ik wens jullie nog een heel mooie tocht en tot de ziens groetjes van Ria Vosbeek

• 18 Juni 2011 - 21:55

Nicole:

Nog zo'n 300 km te gaan. Jullie mogen ook wel 'gewoon' wat langzamer lopen hoor, om nog even iets langer te genieten van jullie bijzondere tocht. Hopelijk doet de rust zijn werk. Succes!

• 19 Juni 2011 - 11:05

Elly En Harm :

Toy, toy, toy.
    Dat na regen zonneschijn komt, weten jullie allang!

Hermien, we hebben een stuk. "Het zit in de familie", een klucht van Ray Cooney.
    Als jullie terug zijn, praten we weer bij.

Heel veel succes met de laatste 300 kilometer.

Groetjes, Elly en Harm

• 19 Juni 2011 - 15:03

Hay Lucassen:

Veel succes met de "eindspurt" ! Hopelijk doet de extra rust goed en herstelt Hermien van het ongemak. Zou fantastisch zijn als jullie het laatste stuk gezond en wel en met veel plezier kunnen doorstappen!Groetjes, Hay.

• 19 Juni 2011 - 19:37

Dears,
    We are looking your pictures of the Camino. They are so good.
    We hope you are well and that the weather is not very hot. We can read your lines with the solutions that gave us your sister (?). We think about you and hope that your knees and everything go well.
    You are arriving¡¡¡¡¡
    Love
    M. and JM

• 19 Juni 2011 - 19:47

Dears,
    Remember you are so close to Melide village ad the famous "pulperia" (octopus).
    Love,
    M. and JM

• 19 Juni 2011 - 19:48

Marta And Josep Mari:

Glupss¡¡¡ I forget the name of the pulpería: EZEQUIEL.

• 19 Juni 2011 - 19:53

Gerrie En Pierre:

Hoy Herjan
    Nog 300km las ik ,doorbijten en niet meer aan de racekak komen,jullie gaan toch al supersnel!Wij volgen jullie,en lezen met plezier jullie dagboek!Hou de moed en het plezier er in voor de restende km.!!!
    Zonder lastige kwaaltjes!

• 19 Juni 2011 - 20:46

Jan Joosten:

Ik blijf met verbazing en bewondering jullie voettocht volgen. Ben ook wel een beetje jalours op jullie want ik mag morgen weer gewoon gaan werken en jullie volgende etappe lijkt me toch wat uitdagender. Wij gaan ook maar eens plannen maken voor grensverleggende uitdagingen zodra mijn vroegpensioen begint. Laat nog wel eens weten wat er uit is gekomen. Hou vol.
    Jan

• 19 Juni 2011 - 22:34

Eugene Uiting:

Hoi jan en Hermien, kunnen jullie t je nog herinneren uit ons gesprek van te voren. Inktvis in Melide inderdaad in de pulperia van EZEQUIEL en niet vergeten er hoort witte zoete ribero wijn bij. Als afsluiting een lokaal gebrouwen borrel en dan knockout naar bed. Jullie gaan prima lui leuk om het telkens weer te lezen.

• 20 Juni 2011 - 14:38

Truus Verspay:

Eindelijkweer online!!!
    Ik vind jullie kanjer lop met jullie mee allemaal herkenbaar hou nog even vol jullie gaan het redden .
    ik heb veel aan jullie gedacht ook dat is een verhaal dat vertel ik als jullie terug zijn Er staat jullie nog veel moois te wachen voordat jullie bij Jacobus zijn.Hermien en Jan geniet ervan en nog veel wandel plezier!!!
    BON CAMINO EN ULTREIA
    Groetjes Truus

• 20 Juni 2011 - 17:40

Will En Anne-Marie:

Hoi Jan en Hermien,

Succes met de laatste hobbels die jullie nog te nemen hebben! Hopelijk gaat het beter met Hermien haar knie.Geniet ervan en sterkte ermee.

• 11 Juli 2011 - 14:38

Henk En Hannie:

Na jullie reisverslag weer gelezen te hebben, heb ik weer eens naar de foto's gekeken. Wat een ervaringen en wat voor leuke mensen hebben jullie ontmoet!! je proeft de sfeer!! En nu de laatste loodjes.... geweldig wat jullie gepresteerd hebben.
    Liefs,
    Henk en Hannie