Geen Spaanse vlaai... - Reisverslag uit San Juan de Ortega, Spanje van Hermien en Jan Kamphuis - WaarBenJij.nu Geen Spaanse vlaai... - Reisverslag uit San Juan de Ortega, Spanje van Hermien en Jan Kamphuis - WaarBenJij.nu

Geen Spaanse vlaai...

Door: Herjan

Blijf op de hoogte en volg Hermien en Jan

09 Juni 2011 | Spanje, San Juan de Ortega

8/6 Van Santo Domingo de la Calzada naar Belorado, 25 km.
Om 7 uur gaan we weer op pad. Het is bewolkt, maar droog en het is een lichte etappe, slechts een hoogte verschil van 200 m. Maar het loopt iets anders. Op een splitsing volgt iemand een gele pijl en de hele meute loopt er achteraan, wij ook. Omdat verdere richtingspijlen uitblijven begrijpen we dat we met zijn allen fout lopen. Het levert een extra flinke klim op en een toegift van 2 km. Kennelijk doen wij niet iets unieks, want met rode pijlen worden we weer op het juiste pad gezet.
Om 12.15 u zijn we met Ursula en Helmut in de herberg van onze keuze in het centrum van Belorado. Er is een grote tuin bij, waar tamme konijnen rondhuppelen en een zwembad. Nu had de zon feller mogen schijnen, maar het wordt niet warmer dan 12 graden. Om 19 uur gaan we ergens Spaans eten bij "Moeders kookpot", lekkere paella en visgerechten. 's Avonds blijkt Jan lichte koorts te hebben, een lichte verkoudheid/griep?

9/6 Van Belorado naar San Juan de Ortega, 24 km.
Vanmorgen Jans verjaardag in beperkte kring gevierd, Jan + Hermien + Ursula + Helmut, met leuke attenties. We vertrekken om 6.15 u met bewolkt maar droog weer. Onderweg krijgt Jan telefoontjes van de kinderen en ook de kleinkinderen laten zich goed horen. Oei dat brengt weer emotie met zich mee. We beginnen het thuisfront nu echt te missen.
We lopen vandaag een middelzware route en die benaming begrijpen we al lopend. We klimmen zo'n 300 m , dalen weer af en beginnen dan gewoon opnieuw. Het blijkt dat de koorts Jans spierkracht heeft ondermijnd, want het tempo gaat duidelijk omlaag. Na 24 km stoppen we terwijl de andere twee nog 6 km doorlopen om morgen meer tijd te hebben in Burgos om daar rond te kijken.
Wij slapen vannacht in een gedeelte van een oud klooster dat men aan het restaureren is.
Een zeer speciale verjaardag, dat wel.

Iedereen bedankt voor de felicitaties. Er is hier een bar, dus die zin heeft kan er een komen drinken.
De hartelijke groeten,

Herjan

• 09 Juni 2011 - 15:18

Marjo & Huub V.d. Ho:

Jan, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, wij genieten van jullie verslagen en volgen jullie op de Spaanse kaart.

• 09 Juni 2011 - 15:25

Ilona Leussink:

Heej Jan, van harte gefeliciteerd met je 61e verjaardag! Wel een hele speciale, zo ver weg. Een hele fijne dag vandaag en ik drink er thuis wel eentje op jou ;0)

doei, doei, gr Ilona

• 09 Juni 2011 - 16:09

Leo En Tonnie:

Hoi Jan:
    van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wel een heel bijzondere dag.
    Hopelijk voel je je al wat beter, want we genieten steeds van jullie verslagen.
    Hermien-Jan: veel loopplezier gewenst
    en tot gauw.

• 09 Juni 2011 - 17:12

Jac Hovens:

Jan, proficiat met je verjaardag.
    Bedankt voor de verslagen, ik geniet ervan!
    Veel succes in de eindsprint

• 09 Juni 2011 - 17:26

Truus En Piet Vosbee:

Jan proficiat, nog veel gezonde jaren en veel loopplezier.
    Ook Hermien gefeliciteerd.
    Piet

• 09 Juni 2011 - 17:55

Sraar En Cora:

Proficiat Jan met deze unieke verjaardag. Jullie zijn nog goed herkenbaar en vooral Jan valt op door zijn vol slank postuur ! Wat een avontuur en ...wat een doorbijters!
    Hartelijke groeten.
    Sraar en Cora

• 09 Juni 2011 - 18:22

John:

Jan (en Hermien natuurlijk ook), van harte met je verjaardag en jullie prestatie zo ver. Ik hield me vanmiddag maar even stil bij de dames Ans en Lisa (slaapt nu als een roosje). Daar kom je via de satelliet niet tussen. Troost je, wij hebben hier ook geen vlaai, zelfs geen Limburgse. Hopelijk is de koorts morgen weer weg en anders efn henig an! Jullie KM-gemiddelde is er hoog genoeg voor. Petje af. Groetjes!

• 09 Juni 2011 - 18:55

Dag Hermien En Jan:

Wat en mooie tocht, genieten dus voor jullie!

En Jan, van harte proficiat met zo'n verjaardag.

Sterkte met de komende kilometers.

Groet van Truus en Harrie

• 09 Juni 2011 - 19:02

Tobias Kamphuis:

Haa oom en tante!

Van harte gefeliciteerd Jan. Goed om te lezen dat jullie nog heel zijn en veel plezier met de rest van de tocht.

Groetjes Tobias

• 09 Juni 2011 - 19:14

Annie En Cor:

Hallo Hermien en Jan.
    Jullie mailen wel het gaat goed alles is prima,maar jullie maken ons niks wijs.Als Jan er nu al een jaar ouder van is geworden dan weten wij wel beter.Ha,Ha.Jan van harte gefelicteerd en Hermien jij ook.Hopelijk vind je hem nu niet te oud en neem je hem mee terug naar Holland,we hebben hem nog hard genoeg nodig hier.
    Blijf gezond dan lukt het laatste stuk ook nog.
    Groetjes Annie Cor.

• 09 Juni 2011 - 19:32

Ben En Ineke:

Hallo Hermien en Jan,
    Jan van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Wij genieten nog volop van jullie belevenissen, dus Jan niet ziek worden.
    Verder veel loopplezier en de hartelijke groeten van ons,
    Ben en Ineke

• 09 Juni 2011 - 19:42

Caroline,:

Jan, van Harte gefeliciteerd met je verjaardag. we wensen jullie nog heel veel gezonde verjaardagen samen in goede gezondheid.
    een vraag, wat wil je dat we zingen voor jou as dinsdag, want we zetten een stoel extra voor jouw erbij. Dan hoor je bij Lennie, ik zei de gek, Toos en Piet H.
    Succes met lopen en sterkte met je griepje.

• 09 Juni 2011 - 19:44

Caroline,:

Sorrie, maar Piet H. moet natuurlijk Riet H. zijn.
    Foutje.

• 09 Juni 2011 - 19:56

Truus En Johan Kamph:

Hoy Jan en Hermien.
    Jan eb Hermien alleerst van harte proficiat met Jans verjaardag. Fijn dat jullie daar een bar hebben, voor ons is het iets te ver weg. Hopenlijk is de koorts snel over en kun je verder wandelen.
    Knap wat jullie tot nu al gepresteerd hebben. Een knap eind wandelen,met zijn ups en downs. Mooie foto's ook, die baart staat je goed Jan. We vol;gen jullie regelmatig.
    Succes verder en sterkte.

• 09 Juni 2011 - 20:39

Wiel En Truus:

Ha die Jan en Hermien,

Jan, een Tegelse felicitatie zonder vlaai!
    Dat zal toch wel een heel andere viering zijn dan je gewend bent maar vast ook erg leuk.
    Wij wandelen niet zo veel momenteel maar eten wel veel vlaai want we hebben mijn (Truus) australische familie voor 4 weken op bezoek.
    Heel erg gezellig natuurlijk maar niet zo goed voor onze "lijn".
    Heel veel succes nog met jullie tocht.
    Groetjes

• 10 Juni 2011 - 06:11

Han Van Aanholt:

Hallo Jan en Hermien

Vanuit een veilige Converting bij deze gefeliciteerd met je verjaardag.

Groetjes en veel plezier

Han

• 10 Juni 2011 - 07:22

Günther:

Jan van harte met je verjaardag en uiteraard ook de felicitaties voor Hermien. Een verjaardag om op terug te kijken dat is zeker! Ik hoop dat jullie ook het laatste stuk onder een goed gesternte kunnen afleggen.

• 10 Juni 2011 - 12:49

Kees P.:

Hallo Jan en Hermien,
    Jan nog van harte gefeliciteerd met je 61e verjaardag en je bent nog een jonge vent. Het is wel anders je verjaardag in het land van Sinterklaas te vieren , maar het zal toch wel gezellig zijn.
    Nog veel wandelplezier en tot het volgende verslag.
    Groeten, Kees

• 10 Juni 2011 - 19:30

Hans,Monique,de Kids:

Jan,alsnog profiat met je verjaardag.
    We blijven jullie volgen. Afgelopen week de vierdaagse in Velden gelopen elke dag 7.5 K.M. dus wat jullie presteren is geweldig. Groetjes en toi toi.

• 11 Juni 2011 - 12:11

Marie-Louise:

Hieperdepiep Hoera!! Jan, van Harte gefeliciteerd en ik hoop dat je een mooie verjaardag hebt gehad. In ieder geval een bijzondere zo tijdens deze inspirerende tocht. Ik blijf me verbazen hoe jullie voortvarend en doorzettend te werk blijven gaan. Fantastisch. Begin me nu toch ook wel langzamerhand te verheugen op jullie terugkeer. Zeer veel succes gewenst met de resterende kilometers. Dat het zo goed mag blijven gaan. Marie-Louise

• 11 Juni 2011 - 18:10

Marie-José.:

buenos días Hermien en Jan,

Wat lopen jullie goed zeg!
    Ik denk veel aan jullie en ik loop elke dag "een stukje mee!" De kaars in het Vilgert kapelletje blijft branden!!!
    Dankjewel voor de mooie reisverslagen en ga zo door.
    Keep on walking!!
    Tot over 45 dagen of eerder??
    Lieve groet, Marie-José.

• 12 Juni 2011 - 16:23

Kees En Annie:

Fijn dat de verjaardag goed verlopen is
    Jammer dat Jan zich niet helemaal goed voelt. We hopen dan ook dat de vekoudheid niet doorzet, want dat zou jammer zijn
    Veel succes en blijf gezond

• 13 Juni 2011 - 08:49

Mie:

Jan Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag,en Hermien ook.Je moet maar je eigen weg gaan, en niet de anderen na lopen.Nog 45 dagen en dan kunje uit rusten.

• 13 Juni 2011 - 11:45

Eugenie:

Jan, van harte gefeliciteerd met deze bijzondere verjaardag.
    Ik volg jullie met grote bewondering! Wat een doorzetters zijn jullie. Hopelijk heb je onderweg de koorts verloren.
    Veel loopplezier en mooie belevenissen!
    Groetjes,
    Eugenie

• 14 Juni 2011 - 12:22

Door En Hans:

Hoi Jan en Hermien nog even door wandelen en jullie zijn er wat zal dat een lawaai opleveren aan hoeratjes ! blijf nu nog even gezond en eet niet van die rare dingen haha Zet m nog even op.

• 14 Juni 2011 - 17:03

Ria En Peter Verweij:

Hallo Hermien en Jan
    vandaag weer alles gelezen van de laatst gelopen etappe,s.
    Wij waren vorige week bij de Abdij van Postel in Belgie en daar stond een wegwijzer 2450km naar Santiago de comp. en moesten meteen aan jullie denken.... en dat lopen.. geweldig
    trouwens Jan nog van harte gefeliciteerd met je 61e verjaardag
    Wij gaan nu met vakantie maar proberen jullie te volgen.
    nog heel veel wandelplezier en groetjes ria en peter